Byte & retur

Byten & Returer

Vid byten täcks kostnaden för returetiketten samt fraktkostnader på den nya varan då vi erbjuder byten helt gratis! En vara kan bytas mot vilken som helst som finns på vår hemsida.

Du har alltid rätt att skicka tillbaka din vara. Vi har 14 dagars öppet köp på alla produkter.

Observera att alla produkter som skickas tillbaka måste vara i originalskick för fullständig återbetalning, inklusive etiketter och förpackningar. Produkten får inte vara använd, skadad eller nedsmutsad.

För returer kommer en returfrakt á 79:- att dras av från ditt slutgiltiga återbetalningsbelopp. Vänligen notera att den ursprungliga fraktavgiften inte kommer att återbetalas när du returnerar hela din order. Detta gäller även för returer av ordrar som ursprungligen överstigit 1000:-. Delvisa returer av ordrar som ursprungligen överstigit 1000:- kommer att bli debiterade en fraktavgift ut till dig som kund om det nya ordervärdet understiger 1000:-. 

Alla byten och returer kommer hanteras i den turordning de inkommer till vårt lager. Vi ansvarar inte för borttappade returer och rekommenderar alltid att spara inlämningskvitto. 

 

Så här gör du en retur eller ett byte:

Om du önskar returnera en vara fyller du i och bifogar retursedeln som medföljde i paketet. Använd gärna den medföljande förfrankerade returetiketten för porto. 

Om du önskar du byta din vara, fyll i vad du önskar byta till, så skickar vi ut din nya vara så fort vi mottagit returen.
Observera, om du har en faktura som förfaller innan vi hanterat din retur måste denna faktura betalas i sin helhet för att slippa påminnelseavgifter, du får återbetalning när vi hanterat returen. Om du önskar skjuta upp förfallodatumet kan du kontakta Svea ekonomi. 

Debitering av retur på 79 kronor sker vid återbetalning. Alla returer hanteras i turordning.

 

Hur gör jag en reklamation?

Om du skulle behöva reklamera din vara ber vi dig först skicka ditt ärende via e-post till vår kundtjänst.

Mejla nedanstående uppgifter till oss:
- E-postadress som köpet registrerades på
- Ordernummer
- Kundnamn
- Produktnamn
- Bifogad bild på varan du önskar reklamera

Vi återkommer till dig så snart vi kan. 

Observera att reklamationer endast görs inom skälig tid ifrån det datum ordern lagts. Enligt konsumentköplagen gäller två månader. 

 

Ej hämtat paket hos ombud

För paket som inte blivit hämtat förbehåller vi oss rätten att debitera dig för returfrakt, för närvarande 79 kronor per paket.

 

Behöver du hjälp eller har du fler frågor?

Kontakta oss på  [email protected]  så hjälper vi dig!