Byte & retur
Introduktion
På xshapes vill vi att du ska vara helt nöjd med ditt köp. Om du av någon anledning inte är nöjd, tar vi gärna emot returer av oanvända, otvättade eller defekta varor inom 14 dagar från det att du mottog din beställning.
Returprocess
För att påbörja en retur, följ instruktionerna på den medföljande följesedeln och en anteckning som förklarar orsaken till returen. När din retur har mottagits och inspekterats kommer vi att behandla din återbetalning eller byte.
Återbetalningar
Återbetalningar kommer att utfärdas till den ursprungliga betalningsformen. Frakt- och hanteringsavgifter är ej återbetalningsbara. Vi kommer att behandla din återbetalning så snart som möjligt efter att vi mottagit din retur. Observera att det kan ta ytterligare tid för återbetalningen att återspeglas på ditt konto.
Returer & Byten
Vi byter gärna din vara mot en annan storlek eller färg, i mån av tillgång. Alla byten är gratis och alla föremål kan bytas mot andra tillgängliga produkter på vår hemsida. Som kund hos xshapes.se har du alltid 14 dagars ångerrätt. För byten gäller samma policy som för returer. Retur och bytesprodukter måste returneras oanvända, otvättade, i sitt ursprungliga skick och med alla etiketter kvar. Vi accepterar inte returer och byten av varor som är skadade av smink och deodorant eller liknande.
För returer kommer en fraktavgift på 79 SEK att dras av från ditt slutliga återbetalningsbelopp. Observera att den ursprungliga fraktavgiften inte kommer att återbetalas när du returnerar hela din beställning.
Alla byten och returer kommer att hanteras i den ordning de anlände till vårt lager. Vi ansvarar inte för förlorade returer och rekommenderar alltid att du sparar ett returkvitto.
Vänligen observera att fakturor som har ett förfallodatum innan din retur har behandlats fullt ut fortfarande måste betalas i sin helhet för att undvika extra avgifter. Så snart din retur har behandlats kommer vi att göra en återbetalning enligt vår returpolicy. Om du önskar skjuta upp förfallodagen, vänligen kontakta Svea ekonomi. Observera att det kommer att dras 79 SEK/NOK 99/ DKK 99/€ 9,90 från återbetalningen, för returfraktavgiften.
Kosttillskott
Av hälsoskäl accepterar vi inte kosttillskott för retur eller byte.
REA - varor
Artiklar markerade som slutförsäljning är inte berättigade för retur utan endast byte.
Skadade eller defekta föremål
Om du får en vara som är skadad eller defekt, vänligen kontakta vår kundtjänstavdelning på [email protected] så snart som möjligt efter mottagandet av din beställning, senast inom 30 dagar från mottagandet. Vi kommer att ordna en ersättning eller återbetalning.
Frakt
Returfraktkostnader är kundens ansvar, om inte varan mottagits skadad eller defekt. Följ instruktionerna på den medföljande originalförpackningssedeln och en anteckning som förklarar orsaken till returen. Observera att fraktkostnaden kommer att dras av från det totala återbetalda beloppet, om du inte gör ett byte som är kostnadsfritt.
Reklamationer
Skulle du upptäcka något fel på din vara är det viktigt att du kontaktar vår kundtjänst så snart som möjligt. Tänk på att en reklamation måste göras inom skälig tid från att skadan upptäcks vilket enligt konsumentköplagen är inom två månader. Skadan ska bero på ett fabrikationsfel och inte en slitageskada. Du som kund har enligt lag reklamationsrätt i 3 år efter att du mottagit din vara, förutsatt att felet kan åberopas säljaren och ett fabrikationsfel. Om din reklamation godkänns ersätts din produkt med en ny eller motsvarande produkt. Vi försöker alltid göra kreativa lösningar för att försäkra oss om att våra kunder är så nöjda som möjligt.
Hur gör jag ett klagomål på en produkt?
Om du skulle behöva göra ett klagomål på en av våra produkter, kontakta vår kundsupport så hjälper de dig. Du kommer att kontakta dem på: [email protected], vänligen inkludera följande information:
- E-postmeddelandet som användes vid köpet
- Ordernummer
- Fullständigt namn på kunden
- Produktnamn
- Ett foto som visar felet på produkten och hela produkten.
Vi återkommer till dig så snart som möjligt.
Beställning ej upphämtad
För alla beställningar som inte hämtas i tid förbehåller vi oss rätten att debitera dig för returfrakt, som för närvarande är 79 kr per paket.
Kontakta oss
Om du har några frågor eller funderingar kring vår returpolicy, vänligen kontakta oss på [email protected]